چگونه چیرگی داشته باشیم- امانت دار باشید
این جمله ساده به نظر می رسد ولی بعضی فروشندگان چیزی را به مشتری می فروشند که مشتری به آن بیچارگی ندارد! شما فرآورده یا خدمات را به نمایش بگذارید و جزئیات آن را روشنگری دهید. سپس، تصمیم را بر عهده مشتری بگذارید! همچنان برای فروش به مشتری پافشاری نکنید!

مثبت فکر کنید
به جای آنکه فکر کنید از ۱۰ نفر ۱ نفر از شما خرید می کند و سبب ایجاد افکار منفی در ذهن تان شود؛ به این فکر کنید که ۱۰ درصد از شما خرید کرده اند یا ۱۰ درصد از مشتری ها از شما خرید کرده اند! اگر این گونه اندیشه کنید دیگر با شنیدن واژه نه” مشکلی برایتان پیش نمی آید! همینگونه به خود اطمینان دهید که کلمه بله” در گذرگاه رسیدن است.

بعضی ها دوست ندارند چیزی بخرند
این کلید قضیه است! اعتراضاتی که می شنوید؛ تنها عذر خواهی ست که به شما می گوید من هدف خرید ندارم” باید وسیله ای برای رویارویی با اعتراضات پیدا کنید.

منظور از فرشنده چیره دست چیست؟ شخصیت
شخصیت مهم ترین رکن یک فروشنده چیره دست است؛ زیرا تطابق نکویی حتی پیش از خرید با مشتری را فراهم می آورد.
با روی باز از مشتری پیشباز کنید؛ کاری کنید مشتری با شما دانستن راحتی کند؛ به طوری که حس کند شما برادر او هستید! با مشتری درست گفتگو کنید و منش او را تحلیل نمائید. این گذرگاه بهترین پیشه برای رسیدن به موفقیت است.

قدرت قانع کردن مشتری
یاد بگیرید چگونه مشتری که در مقابل شما ایستاده را قانع کنید اگر حس کردید مشتری منظور خرید را دارد فرصت را از دست ندهید و نظر خود را غالب کنید.

عواطف و احساسات
نمی توانید چیزی را بفروشید الی زمانی که بعضی از احساسات را روی صورت خویش نداشته باشید! مراقب باشید در صورت خویش ناامیدی و یأس دیده نشود. اگر گفتگو طولانی شد و نتیجه ای نداشت کماکان آرام باشید یک تبسم می تواند مشتری را دلگرمی به خرید کند.

مهارت ها
در ساحل مهارت های بستگی باید خودباوری داشته باشید. باید توانا باشید با هر گونه مشتری وابستگی پایدار کنید بستگی با انواع مشتری ها یک امتحان برای شماست. فروشنده ماهر می تواند فقط با سوال، مشتری را به هر کجا می خواهد بکشاند.

حافظه
فروشنده چیره دست هر چیزی را که در پیوستگی قبلی با مشتری داشته به یاد خواهد داشت! صحبت های مشتری حتی اگر بی ربط باشد به شما کمک می کند که شخصیت آن را بشناسید و این طور شما می توانید بهتر روی او تاثیر بگذارید.

چگونه بازاریابی فروش و ارتباط با مشتری داشته باشیم؟

وقتی کوچکترین چیزها را در وابستگی قبلی به یاد داشته باشید مشتری حس می کند برای شما اهمیت دارد.

توجه به جزئیات
بار اول چه بسا پاسخ خیلی از سؤالات تان را در مشتری می بینید: مشابه صحبت کردن، نحوه نشستن، یا گونه پوشش!
شاید یگانه از این موارد کلید فروش باشد. کوشش کنید تمام جزئیات فروش را با پروا به حرکات جسم مشتری برای او روشنگری دهید.

قدرت همدردی
نگاه اساسی برای فروشنده دو صفت است احساس” و”همدردی” این دو صفت به شما کمک می کند حس طرف روبرو را بشناسید که با شما موافق است یا نه! همدردی به شما کمک می کند مشتری را برای خرید قانع کنید.

برای آموزش حاضر باشید
جوانی می خواهد در فروشندگی ماهر شود و تعلیم لازم را ببیند؛ بعد باید تمام جزئیات را درباره محصول بداند. حتی اگر با آزمایش کردن! تمرین کنید. گذشت موعد از شما فروشنده ای چیره دست می سازد. کتاب و مجله بخوانید. این دو در تعلیم نقش مهمی دارند.
گاهی از اختناق پیشه بسیار دریافتن شکست می کنید ولی وقتی صحیح اندیشه کنید می بینید خیلی چیزها را به دست آورده اید.

به مشتری گوش دهید
باید به مشتری های خویش گوش دهید. گاهی برخی با سخن های نه چندان جالب” درباره کار شما، شما را می رنجانند و بعضی بدون آزمایش محصول و اطلاعات لازم از محصول شما انتقاد می کنند؛ اما تمام این صحبت ها نباید باعث شود شما به تندی با مشتری تصادف کنید! باید از صحبت های مشتری  بیابید که چه چیزی لازم دارد.

کمک کردن
بیشتر مشتری ها از شما سؤالاتی را می پرسند؛ باید با صبر تمام توضیحات را بدون ناراحتی برایشان توضیح دهید فروشنده باید به مشتری کمک کند که آلت و فرآورده متناسب را خریداری کند. فروشنده ی ماهر دقیقاً می داند اساس فروشندگی راستی-راستگویی و راست گویی ست.

رقابت
اگر می دانید نمی توانید با سایرین چشم وهمچشمی کنید منطقه ای را برای فروش برگزیدن کنید که رقابت در آن مختصر باشد. سعی کنید بدانید رقبا درباره شما چه می گویند! اگر می خواهید بدانید چقدر پیشرفت دارید به حرف های رقبا درباره خود گوش دهید.

آیا از شما می ترسند؟
آیا کارهایی که سپریدن می دهید برای آن ها اهمیت دارد؟
همیشه حاضر باشید؛ احتمالاً بخواهند شما را شکست دهند.

۳ گونه مکالمه برای فروشندگان هستی دارد
نوع اول: با یک بار تماس دریافت و شنیدن کلمه ی نه” تماس قطع می شود .
نوع دوم: اگر دوبار تماس گرفت و واژه ی نه را شنید؛ از برقراری تماس مجدد ناامید شده و  سایر بستگی برقرار نمی کند.
نوع سوم: سه بار تماس می گیرد و کلمه نه را می شنود. ولی ناامید نمی شود! هر چند وقت یک بار دوباره امتحان می کند. ۸۵ درصد از فروشندگان کامیاب این پیشه را سپریدن می دهند. بستگی با مشتری کسب موفقیت را به به اتفاق داشته و پیوستگی ابدیت جذب مشتری را به همراه دارد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Randy بهترین سایتها - دایرکتوری وبلاگ طرفداری نیوشا ضیغمی sakhtemani مدیریت فرهنگی در ایران سفر به سریلانکا سنجش و ارزشیابی ناحیه 2 همدان دنیای تصویر