بازاریابی با یک تولید کننده آغاز میشود و به یک مصرف کننده آخر مییابد. همان فرآیندی است که توسط آن مشتریان از شرایط فرآورده باخبر میشوند و یا آن را به دست میآورند. بازاریابی فراتر از تبلیغات است. هر چند که تبلیغات هم میتواند بخشی از این روند باشد. همچنین بازاریابی شامل رسانهای است که از طریق آن یک محصول یا خدمات به به اتفاق تحقیقات به ثمر نشسته درباره چگونگی بستهبندی و روشهای فروش آن باعث تبلیغات میگردد. کسبوکارها طبق شرایط خویش یکتا از گونه ها بازاریابی را انتخاب میکنند.
بازاریابی در اینستاگرام
کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک پایین اخذ کنید.
فروش ویژه – ۳۵,۰۰۰ تومان ۲۵,۰۰۰ تومان
ما در این قسمت به شما ۱۰ مدل رایج از گونه ها بازاریابی را معرفی میکنیم، که به ترتیب پایین است:
بازاریابی از طریق برندسازی و یا اسم تجاری
یکی از رایجترین انواع بازاریابی مربوط به بازاریابی از طریق برندسازی است. محصولات و خدمات ارائه شده نیاز به تمرکز و جایگاهی در بازار هدف دارند. برای این منظور یک نام تجاری و یا همان برند لازم است لغایت بتوانند این جایگاه را بدست بیاورند، لغایت تبدیل به یک پروژهی کامیاب گردند. نام تجاری و یا همان برند یک باره بازاریابی است که به عنوان پایهای برای آگهیها و تبلیغات آینده عمل میکند. نام بازرگانی کمک میکند که محصول یا خدمات ارائه شده جذابتر شده و بیشتر در یاد بمانند. نامهای تجاری بیشتر شامل اسامی متمایز، شعارها و همینطور طرحهای گرافیکی مثل لوگو میگردند.
بازاریابی از طریق روابط عمومی
روابط عمومی گونهای از تبلیغات است که توسط بیانیهها، جوایز، کارهای کبیر و قابل پروا یک شرکت جمعآوری میشود. روابط عمومی از انواع بازاریابی میباشد که به همراه کمپین تبلیغات دوشادوش پیش میرود. این هم یکی از روشهای تبلیغاتی برای برند خاصی میباشد که توسط برنامهریزی ریزبین و از راه صدور بیانیههای مطبوعاتی و یا انتشارات رسانههای خبری و اطلاعاتی مشابه رادیو تلویزیون رومه انجام میپذیرد.
بازاریابی از راه توزیع تبلیغات
تبلیغات از طریق خریدن وقت از رادیو و تلویزیون یکتا از شایعترین گونه ها تبلیغات است. بازاریابی برای مشتریان بالقوه از راه رادیو بر روی راز و صدا و عباراتی متمرکز میشود الی بتواند پروا سمعی مشتری را به محصول مورد عقیده جذب کند. ولی در عوض بازاریابی تلویزیونی میتواند بهراحتی به مخاطبان برنامههای گوناگون از طریق جمعیت شناسی ارائه گردد و عموماً شبکههایی مورد منظور این گروه پیمان میگیرد که از مخاطبین و جمعیتشناسی فوقانی برخوردار باشند.
مطلب پیشنهادی: اهداف بازاریابی و تاثیرات آن در شفا روند پیشرفت بازاریابی و فروش محصول
بازاریابی خرید و یا بستهبندی
بستهبندی از مهمترین ویژگیهای یک محصول از نظر بازاریابی میباشد، که اغلب جایگاه محصولات دربازاریابی در شرکت اوش تک قفسههای فروش فروشگاهها تعیین میکند. بستهبندی بیشتر از اینکه ظرفی باشد که محصول را حفاظت میکند، وسیلهای است که به شناخت اسم تجاری محصول، ایمنی مصرف کننده، تضمین مشتری و فرصتهای خردهفروشی تاثیر بسزایی میگذارد. برای بسیاری از شرکتهای مهم تجاری، بستهبندی شامل معرفی، تصویر و تبلیغات میباشد.
بازاریابی با حضور آنلاین
یکی از رایجترین گونه ها بازاریابی که امروزه با پیشباز زیادی از سمت کسبوکارها مورد استقبال گرفته است، بازاریابی آنلاین میباشد. اینترنت و تمام ابزارهای جایگزین آن آخرین مدل و بی گمان برای بازاریابان است. حضور آنلاین تقریباً یکی از ضروریات قرن بیست و یکم و به عنوان بخشی از هرگونه کوشش بازاریابی به حساب میآید. بازاریابی میتواند در یک حوزه عظیمی از فرمتها، وبسایتها و یا شبکههای اجتماعی و برنامههای کاربردی تلفن همراه اتمام شود. همینطور میتواند برای سفارشیسازی و تبلیغات بر پایه درونمایه و تعامل مخاطبان امکانات زیادی برپایی کند.
بازاریابی مستقیم
هنگامی که تولیدکنندگان بهصورت مستقیم با مصرف کنندگان تعامل میکنند، در بازاریابی مستقیم کمپانی کردهاند. هدف از این گونه تعامل این است که هیچ واسطهای بهعنوان شخص ثالث، مشابه اشکال فروش و یا عمده فروش در میانی نباشد. بازاریابی سر راست میتواند از راه پست، تلفن و اینترنت اتمام شود، زیرا شرکتها، محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم به دست مصرف کنندگان خویش میرسانند و بدین ترتیب فروش میکنند.
درباره این سایت