بهینه سازی سایت که به اختصار به آن سئو نیز گفته می‌شود نقش بنیادین در ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. این فرمایش مایه شده است تا شاهد گسترش شیوه‌های بهینه‌سازی وب‌سایت باشیم. اشاعه این شیوه‌ها نیز به برپایی دو دسته‌بندی اصلی در بهینه‌سازی وب‌سایت انجامیده است:

سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On Page SEO)
سئو با بهینه‌سازی بیرونی (Off Page SEO)
تکنیک های سئو off page و on page

در بهینه سازی درونی سایت، با مواردی سروکار داریم که باید آن‌ها را با توجه به موتورهای جستجو در داخل سایت لحاظ کرد. از سوی دیگر بهینه‌سازی بیرونی وب‌سایت مواردی را شامل می‌شود که اغلب به دیگر وب‌سایت‌ها وابستگی دارد و با بهینه‌کردن این موارد می‌توان رتبه سایت مورد نظر را ارتقا داد. با این حساب، بهتر است در فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت به رعایت موارد درونی و بیرونی در سئو توجه داشته باشیم.

سئو یا بهینه‌سازی درونی (On Page SEO)
به همگی کارهایی که در درون سایت یا بلاگ برای ارتقا رتبه سپریدن می‌شود، بهینه‌سازی درونی می‌گوییم. با این حساب بهینه‌سازی داخلی اولین چیزی است که هر مدیر وب‌سایتی باید به آن تسلط داشته باشد. در حین پروسه بهینه‌سازی داخلی، باید سایت دائما بررسی شده و برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو، قسمت‌های مختلف سایت بهینه‌تر شود.

on page seo یا سئو داخلی وب سایت

در بهینه سازی داخلی سایت باید به نقش مهم کلید‌واژه‌ها پروا داشت، کلید‌واژه‌ها همان عبارت‌هایی هستند که کاربر ممکن است آن‌ها را در موتورهای جستجو تایپ کرده در نتیجه به وب‌سایت شما هدایت شود.

عنوان و چکیده مطالب، اسم دامین و تصاویری که در وب‌سایت یا بلاگ حضور دارند نیز باید حتما بهینه‌سازی شوند. این بهینه‌سازی باید طبق اصول موتورهای جستجو انجام شود. درونمایه و مطالبی که در سایت پیمان می‌دهید نیز باید جذاب بوده و با سوژه اصلی وب‌سایت پیوسته باشند.

به طور خلاصه باید در بهینه‌سازی داخلی وب‌سایت، موارد زیر را در عقیده داشته باشید:

هدینگ یا خلاصه مطالب
عنوان صفحه
توضیحات متا (Meta description) و تگ‌ها
تصاویر
ساختار آدرس‌های URL و اطلاعات دامین
هدایت‌پذیری راحت کاربر در وب‌سایت و سرعت بارگذاری صفحه‌ها
محتوای جدید و باکیفیت
لینک‌های داخلی و بیگانه بهینه‌شده
اجازه دهید توضیحات بیشتری در خصوص بهینه‌سازی داخلی وب‌سایت مطرح کنیم:

بهینه سازی عنوان صفحه
مهمترین چیزی که در فرآیند بهینه‌سازی درونی وب‌سایت باید در عقیده گرفته شود تگ عنوان مطلب است. عنوان مطلب شما باید اختصار باشد این عنوان باید به نحوی نوشته شده باشد که بیننده بتواند مفهوم کلی متن را از عنوان آن متوجه شود. تگ عنوان توسط موتورهای جستجو نمایه می‌شود؛ در نتیجه این تگ، نسبت به سایر موارد در بهینه‌سازی وب‌سایت، برای موتورهای جستجو اهمیت اکثریت دارد. از طرف دیگر بهتر است عنوان شما جذاب و مخاطب‌پسند باشد لغایت از این روش کاربر به کلیک بر روی لینک مطلب و مطالعه آن دلگرمی شود.

تگ‌ مِتا
در تگ متا توضیحات اختصار را در خصوص وب‌سایت قرار می دهید. لازم به ذکر است که باید عنوان، کلید‌واژه و توضیحاتی که در تگ متا قرار می‌گیرد، با دیگر وب‌سایت‌ها تفاوت داشته باشد.

نوشتن محتوا
تولید محتوا نقش بسیار زیادی در جذب شدامد اغلب به سایت دارد؛ رهنمود می‌کنیم هر از برخی مواقع نوشته‌ها و اطلاعات جدیدی را در اختیار کاربران پیمان دهید، برای این نوشته‌ها باید کلید‌واژه متناسب تعریف شود الی شاهد ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو باشیم. از طرف دیگر، مطالب شما از لحاظ کیفیت نیز باید از سطح فوقانی برخوردار باشند و باید حرف‌های جدید و تازه‌ای برای کاربران داشته باشید.

بهینه سازی کلید‌واژه‌ها
همان‌‌گونه که اشاره کردیم برای پست‌ها و نوشته‌های خویش حتما کلید‌واژه‌های مربوطی را لحاظ کنید. پیشنهاد می‌‌کنیم بر خلاف باور عموم،‌ در به کارگیری کلید‌واژه‌ها زیاده‌روی نکنید.

بهینه سازی لینک‌ها
لینک‌های مطالب و قسمت‌های مختلف وب‌سایت باید بهینه‌‌سازی شده باشند. به کارگیری لینک‌های درونی و خارجیِ کارآمد به ارتقا رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو کمک زیادی می‌کند. ناگفته نماند لینک‌ها باید از منابع اصلی و معتبر گرفته شده باشند.

بهینه سازی تصویر
درست است که در بهینه‌سازی وب‌سایت، اغلب با متن سروکار داریم؛ ولی بد نیست بدانید تصاویری که برای متن‌ها پیمان می‌دهید نیز باید بهینه‌سازی شده‌ باشند. در بهینه‌سازی عکس ها باید حجم آن‌ها را بررسی کنید، حتما به نکویی می‌دانید که تصاویر کبیر و با حجم زیاد، زمان اکثریت برای بارگذاری می‌برند و در نتیجه، عکس ها وب‌سایت شما باید حتما حجم کم و کیفیت قابل قبولی داشته باشند.

نام‌گذاری این تصاویر نیز باید بر اساس اصول بهینه‌سازی و‌سایت سپریدن شده باشد. موتورهای جستجو تنها توانا به نگریستن متن در وب‌سایت‌ها هستند و عکس ها وب‌سایت شما را نمی‌بینند. برآیند اینکه می‌توان با استفاده از تگ‌های مخصوص، تصاویر را برای موتورهای جستجو قابل درک کرد.

سئو با بهینه سازی بیرونی (Off Page SEO)
بر خلاف بهینه‌سازی درونی وب‌سایت، رعایت سئو بیرونی باید از راه دیگر وب‌سایت‌ها اتمام شود. به‌عبارت دیگر در سئو و بهینه‌سازی بیرونی باید از لینک‌های بیرون از وب‌سایت کمک گرفت.

off page seo یا سئو بیرونی

این فرآیند دائم در جریان است و باید به صورت منظم لینک‌های جدیدی را با اولویت‌بندی اضافه کنید. دریافت لینک‌های باکیفیت برای وب‌سایت، مایه ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو می‌شود. ساخت و برپایی لینک‌های بیرونی به افزایش شدامد و‌ب‌سایت منجر خواهد شد.

فرآیند سئو بیرونی وب‌سایت را اغلب مواردی مانند حضور در شبکه‌های اجتماعی و ساخت لینک‌های بیرونی تشکیل می‌دهد.

ذکر این نکته نیز لازم است که در بهینه‌سازی بیرونی وب‌سایت تعداد لینک‌هایی که ایجاد کرده‌اید مهم نیست و کیفیت این لینک‌ها است که باعث ارتقا رتبه در موتورهای جستجو می‌شود. از طرف دیگر، افزودن لینک‌های بیرونی به وب‌سایت می‌تواند باعث ارتقا کیفیت وب‌سایت نیز بشود. لینک‌هایی که از سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما دیتا می‌شود باید اعتبار خوبی داشته باشند. به‌عبارت دیگر، باید لینک‌هایی بیرونی را به وب‌سایت خود اضافه کنید که در مکان‌های بالای موتورهای جستجو پیمان دارند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
این روزها کمتر کسی را می‌شناسیم که در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشد. به خدمت اخذ شیوه‌های کارساز در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مایه می‌شود الی پروفایل تجاری شما جذابیت بیشتری داشته باشد و برآیند اینکه مخاطبین اکثریت را جذب کنید. بهینه‌سازی فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی یکتا از راه‌های کارساز در ارتقا تجارت آنلاین است.

بوک‌مارک‌ کردن شبکه‌های اجتماعی
بوک‌مارک‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بین تعداد بسیار زیادی کاربر دست به دست شوند و برآیند اینکه ترافیک چشم‌گیری را عازم وب‌سایت شما خواهند کرد. موتورهای جستجو نیز وب‌سایت‌های برتر در زمینه بوک‌مارک شبکه‌های اجتماعی را نمایه می‌کنند، این امر هم به پیشروی کردن رتبه وب‌سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

از این شیوه صفحه‌های وب‌سایت خود را نیز می‌توانید بوک‌مارک کنید و بَک‌لینک این صفحه‌ها را به محتوای وب‌سایت پیوستگی دهید. این شیوه، ت خوبی برای ساخت و اعتبار بخشی به یک برند است، از سوی دیگر محتوایی که تولید کرده‌اید نیز بعد از به اشتراک گذاری میان کاربران به دست افراد زیاد زیادی خواهد رسید.

در پسین مفتوح هم باید تاکید نماییم که برای موفقیت وب‌سایت و ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو باید حتما سایت درون و بیرون بهینه‌سازی شود. رعایت اصول سئو داخلی و سئو بیرونی نقش حیاتی در موفقیت تجارت آنلاین شما خواهد داشت.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : وب‌سایت ,بهینه‌سازی ,موتورهای ,جستجو ,سایت ,بیرونی ,موتورهای جستجو ,بهینه سازی ,ارتقا رتبه ,شبکه‌های اجتماعی ,بهینه‌سازی بیرونی ,موتورهای جستجو می‌شود ,برای موتورهای جستجو ,بهینه‌سازی بیرونی وب‌سایت
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فراسوی هنر پولینا Bombmusic اون روی سگ من نوستالژیک انواع درب فلزی You are magical like a Unicorn خواب‌هایی که تعقیبم می‌کنند باربری شرق تهران - باربری شرق تهران Andrew گروه تلگرام تبلیغ کده شهرکرد